Senin, 15 Oktober 2012



European & International Cooperative Development

Through a people-centered business model, co-operative enterprises have played a key role in international development for over 100 years, contributing to the development of an estimated 3 billion people worldwide.

Working together through local, national, regional, and international structures, co-operatives build a global network across sectors ranging from small-scale to multi-million dollar businesses. With co-operation among co-operatives and rich resources - finance, technical assistance, and human capacity -  co-operatives constitute a major actor in economic, social, and human development around the world.

In 2008 Cooperatives Europe created the European Co-operative Development Platfrom. The overall aim of the EDPG is to facilitate co-operative development, to integrate co-operatives into development policies, and to advocate for the co-operative business model. Therefore the EDPG works jointly on international development issues, exchanges information, creates synergies, strengthens relations with EU institutions, co-ordinates development policy action at the European level, and co-operates with civil society platforms.

http://www.coopseurope.coop/policy-topic/european-international-cooperative-development







Eropa & Pengembangan Koperasi Internasional

Melalui model bisnis yang berpusat pada rakyat, koperasi perusahaan telah memainkan peran kunci dalam pembangunan internasional selama lebih dari 100 tahun, memberikan kontribusi bagi pengembangan 3 miliar orang di seluruh dunia diperkirakan.

Bekerja sama melalui struktur lokal, nasional, regional, dan internasional, koperasi membangun jaringan global di seluruh sektor mulai dari skala kecil untuk bisnis multi-juta dolar. Dengan kerjasama antar koperasi dan sumber daya yang kaya - keuangan, bantuan teknis, dan kapasitas manusia - koperasi merupakan aktor utama dalam pembangunan ekonomi, sosial, dan manusia di seluruh dunia.

Pada tahun 2008 Koperasi Eropa menciptakan platfrom Co-operative Pembangunan Eropa. Tujuan keseluruhan dari EDPG adalah untuk memfasilitasi pengembangan koperasi, untuk mengintegrasikan koperasi ke dalam kebijakan pembangunan, dan untuk mengadvokasi model bisnis koperasi. Oleh karena itu EDPG bekerja bersama-sama pada isu-isu pembangunan internasional, pertukaran informasi, menciptakan sinergi, memperkuat hubungan dengan lembaga-lembaga Uni Eropa, koordinat pengembangan kebijakan tindakan di tingkat Eropa, dan co-beroperasi dengan platform masyarakat sipil.

http://www.coopseurope.coop/policy-topic/european-international-cooperative-development

Tidak ada komentar:

Posting Komentar